Employer branding czym jest? Jakie są jego funkcje?

baner candyweb
thumbnail

Wiele firm dba o swój wizerunek w opinii pracowników lub partnerów biznesowych. Jest to strategia, która działa długoterminowo. Polega ona na przyciąganiu i zatrzymywaniu w firmie najbardziej utalentowanych i wartościowych pracowników. Polega ona na atrakcyjności i zróżnicowaniu oferty pracy tak, by podobała się ona pracownikom.

Employer branding a efekt motyla.

Każdy z nas doskonale wie czym jest efekt motyla. Jest to mały szczegół, który prowadzi do olbrzymich korzyści lub wielkiego nieszczęścia. Motyl, który jest delikatny i lekki jak piórko, jednym trzepotem skrzydeł potrafi sprawić, że kilkaset kilometrów dalej stworzy się huragan!

Efektem, który nie jest wymagający dla pracodawcy, jest małym szczegółem poprawiającym samopoczucie pracowników wpływa gwałtownie na ich zaangażowanie w pracy. Dzięki temu przedsiębiorca ma stuprocentową pewność, że pracownicy starają się dać z siebie wszystko.

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że teraz dobry pracownik jest bardzo poszukiwany. Mimo tego, że można przebierać w ochotnikach, prawdziwy, uczciwy pracownik, który dobrze wykonuje swoją pracę jest na wagę złota.

Emloyer branding to bardzo ważny czynnik, dzięki któremu nasza firma odniesie sukces. Organizacje, które posiadają mocny wizerunek pracodawcy mogą rekrutować bardziej wartościowych pracowników. Czy atutem będzie kreatywność, młodzieńczy zapał czy doświadczenie w branży. Z autopsji wiemy, że gdy nasz szef traktuje nas sprawiedliwie oraz zapewnia nam atrakcyjne warunki, chcemy bardziej przykładać się do pracy i wykonywać ją lepiej. Era krzykliwych i wrednych kierowników skończyła się już dawno. Kiedyś myślano, że pracownika trzeba trzymać krótko, żeby dobrze pracował. Nie zdawano sobie sprawy że daje to odwrotny efekt. Choć czasem można jeszcze spotkać ciągle krzyczącego szefa, któremu nic się nigdy nie podoba. Pracownicy takiej firmy nie pracują już tak efektywnie, ponieważ ich praca i staranność i tak nie jest doceniana. Zawsze spotykają się z niezadowoleniem szefa i zaczynają odwalać ,,fuszerkę” skoro i tak ich praca jest ciągle krytykowana.

Back To Top