Gwarancje w pozycjonowaniu, czyli jak nie dać się oszukać liczbom

baner candyweb
thumbnail

Każdy właściciel strony internetowej chce, aby cieszyła się ona jak największym zainteresowaniem. Przecież tworzymy dla innych. Bez widzów lub odbiorców nasza praca nie miałaby większego sensu. Podobnie jest z wszystkimi, którzy planują oferować swe usługi w internecie. Tu po cichu wkrada się temat pozycjonowania lub raczej firm, które oferują usługi pozycjonowania. Jak zatem dobrze możesz zauważyć. Skoro jest popyt to i znajdzie się podaż. Dlatego warto chwile zastanowić się nad firmami oferującymi pozycjonowanie.

Czym jest pozycjonowanie?

Od tego pytania zacznijmy nasze rozważania. Pozycjonowanie to zestaw działań, które wykonuje firma w celu poprawienia widoczności twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Brzmi trochę enigmatycznie i ogólnie, ale właśnie takie jest to całe pozycjonowanie. Każda firm ma system opracowanych działań, które mają właśnie wspomóc twoją stronie. Niestety musisz wiedzieć, że te działania nigdy nie są w 100 procentach pewne. Ponieważ opierają się na próbie zrozumienia algorytmów Google

Ocena pracy pozycjonowania.

Przez zmienność algorytmów ocenia działań firmy pozycjonerskiej, jest niezwykle trudne. Ciężko jednoznacznie określić jakie działanie przyniosło jaki efekt. Sam efekt nie jest aż tak problematyczny, jak określenie czasu i nakładów, poniesionych na jego osiągnięcie. Przez co powstaje pewien konflikt interesów. Pomiędzy klientem, który chce zapewnień o skuteczności działań a agencja, która chce mieć gwarancje stałości umowy. Z tego konfliktu wynika kilka mniej lub bardziej fair sposobów rozliczania się z pozycjonowania.

Najczęściej spotykane rozliczenia pozycjonowania

Zacznijmy od pozycjonowania na abonament. Jak łatwo się domyślić jest to typ umowy, w którym firma pozycjonująca oferuje ciągłe wsparcie w zamian za co miesięczną opłatę. Oczywiście można wyróżnić różne odmiany i zakresy oferowanych usług pozycjonerskich wchodzących w zakres abonamentu. Jednak w przypadku tego typu rozliczenia ryzyko jest po stronie klienta.

Pozycjonowanie na efekt. W tym przypadku umowa opiewa na konkretny cel. Celem może być zdobycie top 10 dla konkretnych fraz lub zdobycie wielu fraz. Najwięksi optymiści podpisują umowy na zdobycie pierwszego miejsca dla wybranej frazy. Właśnie optymizm lub chęć cwaniakowania przemawia za tym typem rozliczeń. Strona pozycjonująca wieży, że poniesione koszty zostaną wynagrodzone. Strona pozycjonowania wieży, że cele zostaną osiągnięte. Między nimi staje przez nikogo nieokiełznane algorytmy Google. To po prostu nie morze się skończyć bez problemów. Jeśli nie samym oszustwem to na pewno silnym przekonaniem, że ktoś kogoś wykiwał.

Gwarancje w pozycjonowaniu

Ciężko jest dawać gwarancje na coś, na co nie ma się pełnego wpływu. Dlatego, jeśli ktoś w tak płynnej strukturze, jaką są algorytmy Google. Chce gwarantować wysokie pozycje. Powinna zapalić Ci się czerwona lampa. Ponieważ niezwykle łatwo jest tak dobrać dane, aby spełniały ogólne założenia. Bardzo łatwo jest wykazać, że strona jest widoczna na X słów kluczowych. Jednak mogą to być słowa kluczowe, których prawie nikt nie wyszukuje lub są całkowicie przypadkowe dla twojej strony. Kolejnym przykładem może być ruch na stronie. Jego też łatwo podkoloryzować. Wystarczy zaprezentować, jaki jest potencjalny ruch, jaki możemy osiągnąć. W przypadku nieuczciwych agencji możesz nawet uraczony sztucznie wygenerowanym ruchem tylko pod statystyki.

Back To Top